Korrektion i forhold til skolebogssagen
Debat Ballerup Bladet er vist ramt af både sommervarme og agurketid, når journalisten skriver, at jeg har været ude med riven efter borgmesteren og Peter Als.

I mine udtalelser i interviewet, sagde jeg jo netop, at jeg ikke kunne forestille mig, at hverken den ene eller den anden af de to kunne billige metoden med at tilbageholde eksamensbeviser, da jeg – trods vore politiske meningsforskelle – betragter dem begge som både dygtige og fornuftige politikere.

Mit ærinde var og er ikke at politisere og kritisere S, men alene at få standset den tåbelige praksis.

Det fremgår også af mine Facebook-opdateringer, at jeg ikke har givet nogen politikere skylden, men alene har kritiseret skoleledelsen og administrationen.

Min udtalelse til BB, som var noget i retning af, at “hvis han har sagt det, så må det være et udtryk for socialdemokratisk systemtankegang” kom først, da jeg af journalisten fik oplyst, at Peter Als havde sagt, at han synes, at det er en helt ok fremgangsmåde, og at vi politikere ikke burde blande os.

Kommentaren kom altså på baggrund af, at den socialdemokratiske gruppeformand og formand for Børne- og Skoleudvalget udtrykte sig positivt om fremgangsmåden og ikke mente, at vi politikere skal blande os.

Det ville i mine øjne være systemtankegang af værste skuffe, men hvis Peter Als er fejlciteret eller har skiftet holdning, så er jeg da kun glad for det – som sagt ville det overraske mig, hvis Peter havde støttet den omtalte praksis.

Af det svar, jeg har modtaget fra borgmesteren, fremgår det, at også han er enig i, at denne praksis skal bringes til ophør, så der er altså tilsyneladende politisk enighed om dette, hvilket glæder mig meget, da det betyder, at vi har set det sidste til den slags tåbeligheder på Ballerup kommunes skoler – og det var mit formål med at tage sagen op.


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

2 kommentarer om “Korrektion i forhold til skolebogssagen”

  1. Elisabeth Dybdahl siger:

    Intet krav om redegørelser denne gang. Skønt – så mangler vi bare at dit bud på, hvordan Østerhøjskolens “tåbelige” procedure kan afløses af noget bedre. Jeg er tidligere skolelærer, men det er ikke lykkedes mig at komme op med nogle holdbare idéer til, hvordan problemet kan løses – og jeg er ellers særdeles idérig. (Dog ikke idérig nok til at kunne holde til at arbejde som skolelærer med krav om fuld undervisningsdifferentiering og stort set ingen materialer, men lad det nu ligge til en anden god gang…) – Jeg venter spændt på om du også kan komme med et godt råd til skolerne, om hvordan de kan løse problemet, eller om du kun kan fortælle, hvordan man IKKE skal gøre tingene. Værsgo’ – her er en udfordring fra det virkelige liv, som er til at tage og føle på. Hvis du modtager udfordringen, vil jeg meget gerne levere opgavebeskrivelsen, for den er nemlig mere omfangsrig, end man umiddelbart skulle synes, hvis man ikke har hånden på bolden.

  2. Kære Elisabeth

    Jeg ser først din udfordring nu, efter at du har gjort mig opmærksom på det på Facebook, hvor jeg også har svaret dig, men du skal selvfølgelig også have et svar her:

    1. Jeg anviste fra starten den løsning, at man kunne inddrage forældrene.

    2. Sagen har nu også været behandlet i Børne- og Skoleudvalget, og der kom det frem, at dette problem dels ikke har et stort omfang på vores skoler, og dels at metoden ikke har været anvendt på andre skoler end Østerhøjskolen, så jeg er sikker på, at skolerne nok selv skal klare det, uden at anvende den omtalte fremgangsmåde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *