Fællesskab med fødderne
skovvejen-skole-fødder3-copy.jpg
Cirka 1000 børn fra Skovvejens Skoles to afdelinger var ude og tegne deres fodaftryk, så de til sidst mødtes på midten mellem de to matrikler og på den måde markere, at de hører sammen.
Torsdag havde Skovvejens Skole sendt alle dansklærerne på kursus og ladet matematiklærerne tage roret på denne Matematikkens Dag.

Men det var ikke kun matematik, der var i fokus, for dagen blev også brugt på samarbejde klasserne og matriklerne på tværs, og en af de sjovere – og meget synlige – aktiviteter var, at elever fra alle klasser på begge matrikler var ude og – bogstavlig talt – sætte deres fodaftryk på vejen mellem de to skoler.

Fodaftrykkene blev tegnet med kridt på den 1,3 kilometer lange rute mellem Skovvejens Skoles to matrikler – så alle cirka 1000 elever var ude og tegne deres fodaftryk på vej mod naboskolen, indtil de mødtes på midten og aftrykkene forbandt afdeling øst og vest som en lang stiplet linje.

”Det var et fælles ønske fra begge matrikler at lave en aktivitet, der kunne markere, at vi hører sammen,” fortæller Stinne Lahti, som er én af matematiklærerne bag torsdagens lille event.


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *