Nu skal der igen blandes busser (40 stk. i myldretiden) og biler i én kørebane, sammen med biler, der skal parkere eller ud fra en p-plads. Vi vil helst ikke have nogle ind i Ballerup, men alligevel laver vi parkeringspladser, og håber på stor opbakning til vores forretningsliv. Jeg er forvirret. Hvor er logikken?
Hvis ikke man ønsker gennemkørsel, hvorfor så ikke lave den simple løsning at få en højre pil fra Skovvej og ud til Frederikssundsvejen, og lav det attraktivt at køre grønt i Ballerup ved at man simpelthen laver grøn bølge ved 40/50 kilometer i timen. Med denne indsnævring opnår vi bare, at Vestbuen og Baltorpvej bliver mere belastet.
Efter indsnævringen på Ballerup Boulevard, er en stor del af trafikken blevet flyttet til Skovlunde Byvej. Jeg ved ikke, om man er klar over, at der også bor skatteborgere der. Har de fået støjværn eller lyddæmpende asfalt?
Der er også børn, der skal over det lyskryds ved Rema. Et lyskryds som står for 13 uheld, og alligevel er det underprioriteret i lokalplanen 2015-2020. Jeg troede ellers, at man virkelig gik op i de bløde trafikanter i kommunen og der skal forhåbentlig ikke et dødsfald til, før der bliver sikkert at gå over der.
Vores erhverv blomstrer på livet løs, og efter forlydende fra Hella Tiedemann er de så glade for Ballerup. Men hvad med fremtiden?
Vi lukker mere og mere af, medarbejderne har svært ved at komme på arbejde, for køen vokser og vokser. Det kunne være rart at høre erhvervslivet, om de er tilfredse med den kø deres medarbejdere befinder sig i fem dage om ugen.
Jeg personligt kender en del, og de kigger efter andet job, og ikke på grund af deres nuværende arbejde, men på grund af trafikken.
I denne forbindelse kan jeg kan henvise til kommunen Hastigheds plan 2015 – 2020 .
Her kan man læse om adfærdsregulerende tiltag mm.
Der står blandt andet følgende :
Borgerne spiller en vigtig rolle!
Som en vigtig del af hastighedsplanen har borgerne fået mulighed for at
komme med input. Næsten 800 af kommunens borgere har svaret på et
spørgeskema, hvor de har udpeget utrygge steder samt beskrevet
årsagen til deres utryghed. Borgerne har også været med til at prioritere
forskellige trafikale emner.
Borgernes mening er meget værdifuld, fordi borgerne oplever de
trafikale udfordringer i dagligdagen, og fordi forslagene til forbedringer i
høj grad har til formål at gøre borgernes oplevelse af trafikken bedre.
I virkelighedens verden NU virker det ikke som om den Hastighedsplan er noget værd
Set i lyset af , alle de bekymrede borger som skriver om hændelser og problemer de oplever i trafikken.