Hjemmeplejen har ændret organisationen
Hjemmepleje Socialudvalgsformand Lolan Ottesen skriver om den nye hjemmepleje.

Årsagen til omorganiseringen af Hjemmeplejen er, at der er et stigende behov for at kunne hjælpe vores borgere i forhold til at man i dag og fremover har kortere indlæggelser på hospitalerne, og dét at borgerne bliver ældre med flere forskellige funktionsnedsættelser. Det betyder, at medarbejderne i Hjemmeplejen nu og i fremtiden, skal have de rette kompetencer for kunne målrette hjælpen til borgerne. Derfor er Hjemmeplejen i øjeblikket i gang med en meget stor omlægning.

Der har været flere vikarer i februar måned hos borgerne, end Hjemmeplejen normalt anvender. Årsagen har været, at der dels har været behov for at give de faste medarbejdere mulighed for at have mere tid til at sætte sig ind i de nye opgaver og sikre en god tilknytningen til nye borgere, men også at omstillingen og den nye organisering kræver flere medarbejdere.

Desværre kommer en organisationsændring af denne størrelse ikke af sig selv, og jeg er ked af, at der er borgere der blandt andet har oplevet, at plejen er kommet noget senere end vanligt, eller at der har været mange forskellige medarbejdere og vikarer. Jeg ved, hvor vigtigt det er, at antallet af forskellige personaler er så lavt som muligt og det er helt afgørende, når man som borger skal have hjælp i sit eget private hjem.

Derfor er vores mål for Hjemmeplejen, at flest mulige opgaver bliver varetaget af så få som muligt, og at borgeren kun skal henvende sig ét sted. Her bliver alle henvendelser håndteret første gang, så ingen borgere bliver sendt rundt i Hjemmeplejens system eller skal vente unødigt. Har hjemmeplejen ikke svaret straks, er det Hjemmeplejen, der vender tilbage til borgeren.

Alle borgere vil inden udgangen af marts måned, have fået én fast kontaktperson, som bliver ansvarlig for hele borgerens forløb.

Jeg ved, at vi har rigtig mange dygtige og engagerede medarbejdere i Hjemmeplejen, og de gør alt, hvad de kan for at gøre omstillingsperioden så kort og skånsomt som muligt for borgerne. Er der behov for at kontakte Hjemmeplejen, skal det ske på telefonnummer 4477 3340, hvor der hele døgnet sidder medarbejdere klar, der kan svare på eventuelle spørgsmål.


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *