Rotter på spil i supermarked
Skadedyr SuperBrugsen i Skovlunde blev i den forgangne uge invaderet af et par rotter. Det kostede butikken en lukning og en stor pose penge.

Det var et sammentræf af meget uheldige omstændigheder, da SuperBrugsen i Skovlunde i den forgangne uge måtte lukke både bagerafdelingen, grøntafdelingen og endda hele butikken en enkelt dag. Flere Skovlunde-borgere opdagede lukningen og en del kunder var i dialog med personalet om sagen.

Butikken fik nemlig besøg af først én og derefter endnu en rotte og der måtte et effektivt rengøringarbejde til for at være sikker på, at butikken var toptrimmet igen.

Fredag i forrige uge blev der set en rotte i bagerafdelingens produktionslokaler. Skadedyrsbekæmpere blev tilkaldt og der blev gjort effektivt rent.

Rotten boede i røret mellem bagerafdelingen og grøntafdelingen og man fik efterhånden indkredset dyret og en hund kunne få fat i den indtrængende.

Tirsdag var der gjort rent og alt var klar, da man opdagede endnu en rotte, og så kunne det hele begynde forfra.

Det betød, at man måtte lukke grøntafdelingen og endda hele butikken onsdag, så skadedyrsbekæmperne kunne fjerne alle spor af den ulækre fætter.

Torsdag var grøntafdelingen stadig lukket, men blev åbnet fredag, da man var sikker på, at alt var ved det normale i butikken.

Fulgt alle regler

»Det har været rigtig uheldigt. Men vi gjorde alt efter forskrifterne og har nu fået lukket af de rigtige steder. Der er gang i et større grave- og rørarbejde i Skovlunde og der kommer rotterne op. Vi var rigtig uheldige, at vi fik to på besøg. Men vi fik fjernet dem og fik naturligvis sørget for, at alle spor er væk. Så butikken er igen som den skal være,« siger Thomas Lylloff, uddeler i SuperBrugsen i Skovlunde.

Han pointerer, at man aldrig kan gardere sig 100 procent mod den slags, men at der nu er gjort meget for at rotterne ikke kan komme ind i butikken igen.

»Det har været en hård omgang og selvom vi så hurtigt som muligt fik styr på situationen, så har det også været en dyr omgang. Så det kunne vi godt have undværet. Men det vigtigste er, at vi fik handlet med det samme og sørget for, at butikken nu er sikker igen,« siger Thomas Lylloff.


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *