Enig med Lone Madsen
Debat Jeg giver, Lone Madsen, DF, ret i hvad hun skriver. Nu må Jobcenter-systemet laves om, der er nogle, »der må tage bladet fra munden«.

Det er som om, personalet er der, for sin egen skyld.

Jeg var så uheldig, at blive opsagt 28. februar 2015 til fratrædelse 31. december 2015, da firmaet flyttede til Horsens. Jeg har været i Inkassobranchen i over 25 år, men ville ikke med, da jeg har en handicappet søn, på et bosted i Veksø. Desuden mente firmaet, at jeg bare kunne gå på efterløn!

Jeg er 62 år og har arbejdet siden jeg var 12 år, har flere uddannelser, Biotekniker, politibetjent og herefter over 25 år i Inkassobranchen.

Så møder man, Jobcenteret og bliver behandlet som ’’et nummer’’.

En mandlig ’’rådgiver’’ holdt foredrag en time om krav til mig, samtidig med at han flyttede en vandret kuglepen fra punkt til punkt. Prøvede jeg, at spørge om noget, affærdigede, han mig.

Jeg var meget ked af det efterfølgende.

Nogle sætter telefonen til at ringe, for nu kommer, det næste ’’nummer’’.

Jeg har heller aldrig kunnet ringe eller maile, det er kun en receptionist, man kan få fat i.

Desuden er jeg blevet tilbudt job, som kok, læge, svagstrømsingeniør, sygeplejerske og meget andet. Intet relevant. Den mandlige ’’rådgiver’’ sagde, at det var et spørgsmål om logistik!

Hvorfor skal man som jobsøgende, belemres med alt dette?
Det skal oplyses, at jeg selv har søgt flere job, men det er ikke lykkedes.

Det endte med, at Jobcenteret, fik mig ’’ned med nakken’’, så jeg måtte sygemeldes.
Systemet må laves om, så der er kompetente folk, der arbejder og samtaler med mennesker, der er i en svær situation. Ingen er tredjerangsmennesker, især når de ikke er skyld i deres egen uheldige situation.

1 kommentar om “Enig med Lone Madsen”

  1. Musa Kekec siger:

    Kære Marianne

    Tak for at dele af din erfaring med vores Jobcenter herunder dine udfordringer med systemet.

    Vi har tusinder af borgere, der er i kontakt med Jobcenteret årligt og heldigvis er de fleste tilfredse med den behandling og hjælp de får. Dog er der også en del borgere som dig, der føler og tænker at de ikke har fået en god service.

    Jeg er i løbende dialog med Jobcenteret omkring hvordan vi kan sikre at gruppen af tilfredse borgere stiger og bliver højest muligt indenfor de forudsætninger, der er. Dit input vil naturligvis også blive taget seriøst med henblik på læring og udvikling til gavn for både dig og andre borgere i vores kommune.

    Til din info er der ved at blive fundet en administrativ løsning på hvordan vores borgere kan træffe medarbejdere fra Jobcenteret når de har brug for det.

    Jeg vil naturligvis beklage den oplevelse du har fået.

    Mh

    Musa Kekec
    Fmd. for Erhvervs- og Beskæftigelsesudvalget.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *