Teknisk problem på Jobcentret
Debat Kære Lone Gladys Madsen. I indlægget i Ballerup Bladet i sidste uge føler du, at du får en uværdig behandling som aktiv jobsøgende.

Du skriver blandt andet, at der ikke er mulighed for at komme i direkte dialog med den sagsbehandler, som behandler din sag. Det er rigtig beklageligt, at du har haft sådan en oplevelse. Vi ved, at der kan være et problem med at komme i telefonisk kontakt med Jobcentret. Der er tale om et teknisk problem, der har givet en del udfordringer, og som er i gang med at blive løst.

Du kommenterer på Jobnet. Jobnet er et system, der er udarbejdet af Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering. Jobnet er et værktøj, som alle ledige dagpengemodtagere skal anvende i forbindelse med ledighed og jobsøgning. Det er ikke et værktøj, der kan anvendes som kommunikationsmiddel direkte mellem borger og sagsbehandler i et jobcenter.

Kommunikation mellem borger og sagsbehandler i Jobcenter Ballerup kan foregå på flere måder. Borger kan sende en mail til Jobcenterets hovedmail: jobcenter@balk.dk, eller sende mail direkte til sagsbehandler. Borger kan ringe til Jobcenterets hovedtelefon: 44 77 65 00, eller ringe direkte til deres sagsbehandler.

Hvis sagsbehandleren er optaget af andet arbejde, kan der indtales besked på sagsbehandlerens telefonsvarer. Til brug for sagsbehandlerens identifikation af borger, bliver borger bedt om at indtale sit fulde navn og/eller cpr-nummer, det vil sige det er muligt at undlade at oplyse sit cpr-nummer.

Du spørger om oplysning af cpr-nummer er på kanten af reglerne for håndtering af personfølsomme oplysninger. Det er det ikke, når man som borger henvender sig om sin egen sag og indtaler cpr-nummer med henblik på at få behandlet sin egen sag.


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *