20 procent tabt på gulvet
Debat Det var chokerende læsning i Ballerup Bladet 12. april - tænk at 20 procent af de elever, der sidste år forlod folkeskolen i Ballerup ikke bestod fagene dansk og matematik. Politikernes reaktion hertil er forbavsende afslappet.

Det virker som om politikerne tror, at den nye skolestruktur løser udfordringen. Det vil jeg gerne sætte et stort spørgsmålstegn ved.

I Skovlunde resulterede den nye skolestruktur i, at man slog to skoler sammen – uden at sikre en fysisk samling af skolerne. Det vi har set er at skolen ikke længere kan få økonomien til at hænge sammen (på trods af ok økonomi inden). Så nu bliver der lagt klasser sammen – endda således at kommende 7. klasseelever skal skifte skoleadresse og vinke farvel til en del af til de kammeratskabsrelationer, de har haft gennem mange år.

Ligeledes er fransk som 2. fremmedsprog også forsvundet – det har vi haft på Rosenlundskolen i mange år, men nu er sådanne tiltag tilrettet laveste fællesnævner – ærgerligt!

Min bekymring lige nu er, om flere besparelser vil ramme, så det kommer til at gå ud over for eksempel undervisningsmaterialer og dermed ramme udbyttet af undervisningen yderligere.

Kære politikere, jeg kan altså ikke se, hvordan den nye skolestruktur skal hæve kvaliteten i vores skolevæsen, indtil videre ser det blot ud som om, at det er indpakningen af en besparelse.

Jeg synes ikke at I kan være bekendt, at I ikke tager ansvaret på jer – og sikrer en kvalitetsskole, hvor vi ikke skal tabe hverken 10 eller 20 procent af en årgang på gulvet.


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *