Borgerservice – en by i Rusland?
Debat Min kone, Leila Hobel, har to gange fået udstedt et midlertidigt kørekort, på tre måneder.

Første gang var i medio februar 2015 og anden gang 18.05.2015, der altså efter de tre måneder udløber 18.08.2015.

Da vi ikke hørte noget fra Kørekortkontoret i et halvt år, ringede min kone op til rådhuset den 20.8.2015 klokken 11.42. Efter at have ventet i 10 minutter med diverse underholdningsmusik i øret kom der en lakonisk meddelelse klokken 11.52 om at rådhusets ekspedition var lukket for i dag, altså otte minutter før klokken 12.

Er det hvad man forstår ved borgerservice?

 

Svar fra kommunen:

Kære Kjeld Hobel. Jeg beklager, din kone har haft en dårlig oplevelse i vores call-center. Jeg har undersøgt sagen, og det viser sig, at det skyldes en fejlomstilling fra vores kørekortkontor. Det er naturligvis ikke det, vi forstår ved borgerservice og vi vil bestræbe os på, at det ikke sker fremadrettet.

Angående din hustrus kørekort har Borgerservice ikke indflydelse på sagsbehandlingstiden hos politiet. En forespørgsel på ventetiden skal derfor rettes til politiets Administrativt Center Øst på telefon 43 86 15 00.

På grund af den lange sagsbehandlingstid hos politiet, har en del borgere desværre været nødt til at komme i Borgerservice flere gange for at få et midlertidigt kørekort, indtil sagen er afgjort hos politiet.

Når vi modtager det færdigbehandlede kørekort retur fra politiet, opdateres det af Borgerservice og videresendes til produktion inden for 14 dage.

Torben Bille
Kontaktcenterchef
Borgerservice


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *