Er du en af taberne?
debat Kommunen har fået udarbejdet en ’Hastighedsplan’, der indeholder mange fine ord om tryghed, trafikdrab og skoleveje, men ’gemt’ i planen er der to tiltag, der betyder om du bliver en vinder eller en af taberne.

I nedklassificeringen af veje fra primær til sekundær vej er Hold-an Vej og Ballerup Boulevard veje, der forbinder Ballerup fra nord til syd, samt din adgang til Skovlunde og København og omvendt.

En sekundær vej vil typisk blive lavet til en ’laveste fællesnævner vej’ med indsnævringer og andre chikaner.

Hvad betyder det, når trafikmængden er den samme? Ja, eksport af trafik til naboveje og trafikkaos.

Var du en vinder da din primære adgangsvej blev ’trafiksaneret’, kan du let blive en taber når du skal til og fra din bopæl.

Skrækscenariet er Ballerup Boulevard hvor Würtzen & Co har planer om en trafikprop til 17 millioner for at tilgodese salget af det døende Skovlundecenter, så der kan bygges boliger helt ud til fortovskanten. Du skal ind på et spor og ned på 40 km/t.

Denne trafikprop betyder i myldretiden, at en bilmængde på 50 km skal afvikles med 40 km/t (der er sat 20 meter af til hver bil inkl. afstand). En lang osende kø, morgen og aften. Går en bus i stå eller sker der et uheld, bliver det rent kaos.

Er du stadig en vinder hvis din primære adgangsvej er Ballerup Boulevard?

Lidt fra det virkelige liv: Bueparken er lige blevet forsynet med bump og en mindre skilteskov, med det resultat at Tåregårdsvej er blevet den foretrukne forbindelse mellem Hold-An vej og Vestbuen. Trafik har det som vand, den løber den letteste vej.

Hvorfor udsætte sig for rygskader og ødelagte støddæmpere, selv om bumpene passeres med de foreskrevne 40 km/t, når nabovejen er fin.

Medgivet at mange bilister ikke kører efter forholdene, men skal vi alle straffes for det? Kollektiv afstraffelse blev afskaffet i skolen for mange år siden, det gælder åbenbart ikke for bilister og det med en ’skolelærer for bordenden’.

Gør din indsigelse inden den 11. august 2015.


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *