Intetsigende svar fra omsorgschefen
Debat Det er faktisk hårrejsende at læse det anonyme indlæg i Ballerup Bladet, 19. maj 2015. Indlægget omhandler en psykisk syg medborger som ikke får behandling.

Indlægget er slemt nok men, det intetsigende svar, med en påstand om at der tages action på de henvendelser som borgerne giver vedrørende syge medborgere, skriger da til himlen og er næsten mere hårrejsende end selve indlægget.

Pleje og Omsorgschef Susanne Bettina Jørgensen skriver citat:
”Henvendelser bliver drøftet og brugt – det må du ikke være i tvivl om”. Så er det jeg spørger, hvad har i så brugt denne information til?

Man dækker sig ind under at man ikke må tale om den konkrete sag pga. tavshedspligt, man skulle næsten tro det også galt hjemmehjælperne, da der intet skete, men du har måske vurderet, at det skulle der gøres noget ved, for de syge ”brokker” sig jo ikke alligevel.

Du roser borgeren for at hjælpe en syg medborger, men det havde været mere på sin plads at du kunne have rost din afdeling for, at håndterer en sag som denne perfekt, men nej det kan du ikke.

Det kunne i øvrigt være givende, at få en statistik der beskriver Jeres forkerte eller manglende håndtering.

I har vel ikke tavshedspligt vedrørende Jeres interne procedure, så dem kunne du passende beskrive her i bladet.


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *