Biblioteket udvider tilbuddet om it-hjælp
IT-hjælpen-copy.jpg
Alle kan få hjælp i It-caféen på Ballerup Bibliotek i hverdagene. Foto: Privatforo
Hjælp I over to år har borgerne kunnet få hjælp og rådgivning til it-spørgsmål på Ballerup Bibliotek.

Det er blevet så stor succes, at It-caféen på anden sal nu er bemandet alle ugens hverdage fra 10-12 og 13-15 (på nær nogle fredage)

De frivillige it-hjælpere på biblioteket fortæller, at især Nem-Id og Windows 8 er højt på top 10 listen over ofte stille spørgsmål.

Udover hjælp til de mere generelle it-spørgsmål, giver de også specifik rådgivning til brug af Ipad, borger.dk, rejsekortet eller e-reolen. Og om tirsdagen er der endda mulighed for at få udstedt Nem-Id.

It-caféen er bemandet med både frivillige og personale med særlig viden indenfor it. Det er ikke nødvendigt at bestille tid, man kan bare dukke op med sine spørgsmål og al rådgivning er gratis.

»At hjælpe andre mennesker giver et mentalt overskud,« siger Bodil Rafn, som er it-hjælper på Ballerup Bibliotek hver onsdag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *