Svar om servicebus
Debat Svar til Peder Axø. Servicebussen er lagt gennem Pigekvarteret for at tilgodese de ældre, som har langt til enten stoppestederne på Skovlunde st. og/eller Skovlunde Byvej/Torvevej.

Ud fra de regelmæssige tællinger kan det bestemt ikke udelukkes, at der er en del, som stiger af på Annasvej og går ind på Skovlunde station fra bagsiden.

Chaufførerne på servicebussen bekræfter, at der ikke er mange, der benytter servicebussen i Pigekvarteret, men at der er nogle trofaste brugere, som givetvis vil savne bussen, hvis den forsvinder.

Selvom vejene er smalle, er det faktisk ikke vores oplevelse, at servicebussen har haft nævneværdige problemer med at komme rundt i Pigekvarteret i de seks år, den har fungeret.

Dit konkrete forslag om at lade servicebussen betjene Pigekvarteret udelukkende ved at benytte stoppestederne på Skovlunde Byvej ud for henholdsvis Ingevej og Dagmarvej, kan desværre ikke gennemføres inden for den afsatte tid.

Vi følger løbende udviklingen i benyttelsen af servicebussen, bl.a. foretager Movia tællinger seks uger om året, hvoraf de to uger omfatter tællinger på stoppestedsniveau. Vi vil have dit forslag om at undlade at betjene Pigekvarteret i baghovedet, såfremt der skal justeres på servicebussens ruteføring.

2 kommentarer om “Svar om servicebus”

  1. Peder Axø siger:

    Pigekvarteret og Servicebussen
    Svar til Trine Baarstrøm, Afsnitsleder i Center for Miljø og Teknik.
    Ja det er jo smart og give mig skylden for en nedlæggelse af busrute 834, navnlig hvis det har
    været jeres hensigt længe.
    Den går ikke!
    Jeg har ikke bedt om, at rute 834 skal nedlægges, men omlægges, der er en forskel.
    I starten af rutens tid kørte Movia med små busser, som passede bedre til området, men med tiden gik Man over til store busser.
    Hvorfor?
    Hvis der ikke er så stor søgning til servicebussen, skulle en lille bus jo være bedre, men jeg ved ikke, om der er større søgning uden for pigekvarteret, som kræver en stor bus. Hvis der er større søgning til ruten uden for Pigekvarteret, skal den selvfølgelig bevares, men så kunne man jo nytænke ruten i eller omkring Pigekvarteret, istedet for og blive småfornærmet og nedlægge ruten lige så snart man møder den mindste smule modstand.
    Med venlig hilsen
    Peder Axø

  2. Karsten Kriegel siger:

    Tak for dit besyv.

    Jeg mener ikke, at der er behov for en stor bus og at passagertallet heller ikke uden for pigekvarteret er prangende.

    Derimod er det sundt med debat og på tide, at man snart evaluerer ordningen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *