Opbakning til borgerrådgiver
Debat Jeg forstår godt Jette Rugårds spørgsmål i Ballerup Bladet i sidste uge.

Meget tyder på, at kommunens kommunikation med borgerne i sociale sager, desværre nogen gange går skæv. Fra min tid i Kommunalbestyrelsen kan jeg huske adskillige klager, hvor almindelige forvaltningsprincipper og retssikkerhed bliver tilsidesat fra kommunens side ved behandling af borgernes sager.

Det er svært for almindelige borgere at trænge igennem systemet og opnå sine rettigheder, hvis man ikke har erfaring med kommunikation med kommunale myndigheder. Det er tid til at sige STOP overfor regeltyranniet.

Her kan en kommunal borgerrådgiver hjælpe borgere, der sidder fast i systemet og flere kommuner har allerede ansat sådan en.
I

forbindelse med kommunalvalget i 2013 gik jeg bla. til valg på at oprette en borgerrådgiver iBallerup Kommune. Desværre har jeg endnu ikke fået gennemført forslaget, men jeg vil fortsat arbejde videre med ideen. Sideløbende hermed er det vigtigt, at kommunen arbejder med at skabe en god sagsbehandlerkultur, hvor vores medarbejdere udviser empati og møder borgerne i øjenhøjde.


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

2 kommentarer om “Opbakning til borgerrådgiver”

  1. jeg har oplevet et massivt svigt på 1 år og 6 måneder jeg vil gerne have kaldt tilsyn til ballerup kommune for jeg mener ikke det er retfærdigt på nogen som helst måder .

  2. skal for god ordens skyld nævne tilsynet er med til at hjælpe mange udsatte og jeg tager gerne med tilsynet og forklare min sag

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *