Understøttende fred og ro
Debat I seneste nummer af Ballerup Bladet skriver Martin Jonassen (C) at den understøttende undervisning i Ballerups skoler ikke fungerer.

Jeg tror Martin og jeg kan blive enige om meget når det kommer til kritik af folkeskolereformen – som de konservative i modsætning til Enhedslisten stemte for – men jeg er ikke sikker på, at vi deler opfattelse af, hvad der skal til for at få skidtet til at virke.

Martin skriver at vi som lokale politikere må gøre, hvad vi kan, for at højne elevernes faglige niveau. Nu skriver Martin godt nok ikke noget om, hvad det er vi som politikere skal gøre, men mit bud vil være, at vi skal give fred og ro til skolerne.

Det er ikke kun i Ballerup, at den understøttende undervisning volder problemer. Det er et problem i rigtigt mange kommuner.

Et flertal i Ballerup har lige vedtaget en strukturændring med matrikelskoler og nye ledelser oven i reformen, så de elementer som måske er ved at komme på plads, i virkeligheden skal gøres om, fordi skolernes virkelighed igen bliver en anden efter sommerferien.

Mit bud er derfor: giv skolerne, lærerne, pædagogerne, ledelserne, eleverne fred til at få prøvet tingene af. Vi kan ikke som læg-mænd sidde på rådhuset og finde på, hvordan vi »Højner elevernes niveau« som Martin skriver.

Giv skolen fred, og inviter derefter pædagoger, elever, lærere og ledelser ind til erfaringsudveksling, så vi kan foretage politiske prioriteringer der er baseret på, hvordan verden rent faktisk hænger sammen ude på skolerne


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *