Opgradering af den understøttende undervisning
Debat  Et af de centrale punkter i Folkeskolereformen er den understøttende undervisning. Pointen med denne nye konstruktion er, og her citerer jeg direkte fra loven:

»Med den foreslåede understøttende undervisning indføres et nyt element i skoledagen i form af forskellige forløb og læringsaktiviteter mv., der ligger ud over undervisningen i folkeskolens fag og obligatoriske em- ner, men som skal spille sammen med og støtte op om undervisningen i forhold til at realisere folkeskolens formål samt Fælles Mål for folkeskolens fag og obligatoriske emner,« citat slut.

En temmelig forvirrende formulering, som kan fortolkes så ufattelig bredt, hvilket den også bliver.

Direkte hørt fra eleverne, så fungere det ikke. Det må vi politikere gøre vores for at ændre. Har vi lavet en logisk fordelingsnøgle mellem lærere og pædagoger?

Uanset hvad, så må det være vores politiske fokus, at øge sammenhængen og kvaliteten af undervisningen, og jeg bestrider på ingen måde pædagogernes faglige kompetence. Vi har rigtig dygtige pædagoger i Ballerup Kommune, men når det gælder undervisningen i folkeskolen, så må det være de lærerfaglige kompetencer vi skal prioriterer.

Så uanset min modstand imod flere elementer i Folkeskolereformen, så vil det altid være en konservativ prioritering at højne elevernes faglige niveau. Så måske tiden er inde til en at vi politikere gør hvad vi kan for at opgraderer den understøttende undervisning?

Det mener Det Konservative Folkeparti!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *