Begræns lastvognstrafikken i villakvarterene
Debat Vi hører nu, at EU tillader endnu længere lastvognstog i sit nye direktiv, mod at førerhuset (stadig i samme vanskelig udsigt-side) bedre kan se sin egen nye øgede og tilladte vognlængde.

Villavejene lider allerede under de forekommende vogntogs bakken, vending og drejninger, som vej og fortov ikke alle steder er beregnet til og lider under, en udvikling der har accelereret de seneste år. Uden rekvirentens indflydelse,- eller pakkens størrelse.

Mit forslag går derfor ud på at sætte en vægt og størrelsesmæssig begrænsning ind i villaområder, tilsvarende som man har gjort det i Lundegården ud til Jonstrupvej, blot måske med en lidt mindre anmassende standard skiltning. Som må opfattes som en meget fremsynet idé og derfor naturligvis skal videreføres til alle villakvarter, til glæde for deres beboer og reduceret tonage på de kommunale fordelingsveje, hvor der idag knaldes godt igenem på vejbombene, til udelt begejstring for de omkringboende og gående.

Boligselskaberne har nemlig forlængst set ideen og fået opbakning på den politiske arena. Så nu mangler vi bare de resterende 40 procent – villa og småhusejeres ve og vel, vil blive påskønnet i en trafik og handlingsplan.

Ballerup har nogle gange været foregangskommune, og endda kaldt sig frikommune og grøn kommune, for rigtig rød har den aldrig været. Så skulle vi ikke tage tyren ved hornene og gøre den nye trafikhandlingsplan til noget nyttigt fremadrettet for beboerne og deres huse, så alle kan befinde sig vel og ikke mere blive domineret af lastvognstog større end huse.


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *