Trafik i Gl. Skovlunde
Debat Michael Pedersen skriver i sit læserbrev, at jeg har brugt et forkert tal for antallet af boliger på Lystoften og Kavsbjerglund. Det er desværre rigtigt - men ikke en bevidst fejl. Jeg beklager og ærgrer mig over, at det giver anledning til en fordrejning af debatten.

Det ændrer dog ikke ved det grundlæggende i argumentet; at trafikken fra Lystoften fra og Kavsbjerglund i dag kører ud gennem Gl. Skovlunde for at komme mod Skovlunde Syd med skoler, institutioner og butikscenter, fordi deres egen vej er spærret, og at det er på tide at se på dette.

En åbning af Lystoften vil betyde, at trafikken herfra i stedet vil kunne komme ud til Bybjergvej, uden at der i væsentlig grad tilføres yderligere trafik ad Lystoften – forudsat at der åbnes fra Gl. Skovlundevej mod Ballerup Boulevard, som det nævnes i en anden debat, så trafikken fra det nordlige Gl. Skovlunde kan komme den vej ud.

Når jeg taler om seks boliger på Kavsbjerggård, er det de seks ud af ti boliger, der vil få indkørsel ud mod Kavsbjerglund. De øvrige fire boliger får parkering i den gamle lade med udkørsel til Gl. Skovlundevej. I de tegninger, som jeg har set, er der skitseret ni parkeringspladser mod Kavsbjerglund (ikke 14 som du skriver), hvilket er 1,5 parkeringsplads pr. bolig, som er almindelig god praksis. Bare lige for at have fakta på plads.

Jeg er i øvrigt enig i, at trafikken skal ledes bort fra boligområderne. Men det vi taler om her, er den trafik, der stammer fra boligområdet i sig selv, og hvordan den bedst kanaliseres.


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *