»Nu skal vi tænke os godt om«
Asfalt Afdelingsleder i Ballerup Kommune erkender, at der er sket fejl i sti-sagen. Nu skal hver sten vendes, inden stien bygges om til foråret.

Det er et uheldigt forløb, som man kan lære noget af. Det er den konklusion, Ballerup Kommune drager af den uheldige sag med supercykelstien ved Hold-an Vej, der en endt med at blive 40 centimeter højere end udgangspunktet og med forkert hældning.

»Udgangspunktet var, at vi skulle lave en supercykelsti og at det anbefales, at man bruger asfalt. Og da vi kom til at gå på kompromis med andre elementer, så tilstræbte vi, at der skulle bruges asfalt. Vi vurderede, at bærelaget ikke var stærkt nok og derfor besluttede en medarbejder i en fart, at der skulle bruges mere asfalt. Siden gik det slag i slag og vi vurderede også, at hældningen var forkert, så der skulle mere asfalt. Alt i alt skete der et par fejlbeslutninger i denne sag, og derfor er det vigtigt, at vi nu tænker os om, både i denne sag og fremover,« siger afdelingsleder i Vej, Park og Natur, Lars Algreen, som har deltaget i møderne med beboerne.

Han mener dog ikke, at der er risiko for, at vand fra stien vil løbe ned i haverne eller at den kommer til at fungere som en dæmning.

Hurtigt i gang

»Vi mener ikke, at vandet løber ned i haverne ved kraftig regn og vi mener heller ikke, at der er belæg for, at stien nu fungerer som en dæmning der fanger vandet ved haverne. Men vi kan godt se, at vi skulle have undersøgt forholdene lidt bedre, inden vi gik i gang,« siger Lars Algreen.

Grunden til, at man gik hurtigt i gang var primært, ifølge Lars Algreen, at vejret er gunstigt og at der samtidig var kommet bevillinger til projektet. Derfor valgte man at komme i gang hurtigst muligt.

Han påpeger også, at grundejerne formentlig ikke kan komme efter Ballerup Kommune, når det kommer til forsikring.

»Men det skal slet ikke komme dertil, at der skal være en tvist om vand i haver og den slags. Vi vender nu det hele og ser på, hvordan vi kan gøre stien optimal. Men det bliver først til foråret, for nu kommer frosten og det bliver meget svært at kunne grave. Samtidig skal vi bruge lidt tid på at undersøge forholdene til bunds, så vi får en god og velfungerede supercykelsti og samtidig sørger for, at det ikke sker igen,« siger Lars Algreen, som fastholder, at asfalt er det bedste underlag, selvom Rødovre Kommune har brugt de såkaldte sf-sten i deres sti ved Rødovre Parkvej.

LÆS OGSÅ: Ny cykelsti med store problemer


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-4143867402765586"
data-ad-slot="4405148409">

2 kommentarer om “»Nu skal vi tænke os godt om«”

  1. Poul E. Pedesen siger:

    ” Nu skal vi tænke os godt om ”
    ————————————————–

    Ja, det er altid rart at prøve noget nyt. ??

    Hidtil har denne mangel på tænkning forårsaget talrige fejltagelser der har kostet kommunens skatteydere en ikke helt ringe sum penge.

    Men allerede nu kan jeg oplyse at denne “gode” tænkning er inde på et vildspor idet jeres bemærkning om at:
    (Vi vender nu det hele og ser på, hvordan vi kan gøre stien optimal)
    er forkert idet det IKKE er stierne der er problemet, men FORTOVET/SUPERCYKELSTIEN.

    Som naturligvis skal fjernes helt og fortov af S-sten genetableres, samt ved siden en asfaltere supercykelsti, i samme fornuftige, vandafledende niveau som de tidligere s-sten.

    Alt andet vil blot forårsage yderligere problemer.

    PS.

    Og så husk næste gang i skal i gang med noget, at TÆNKE jer om, godt og grundigt.
    SAMT advisere de berørte borgere i god tid så evt. fejltagelser (som her) kan undgås i tide.

    Mere forlanger vi såmænd ikke af kommunen.

  2. Ole Jensen siger:

    Ja det er imponerende at man ikke kan lave en cykelsti der er iorden.
    Mon ikke de nærliggende kommuner kigger lidt skævt til det der er foregået her.
    Men ingen har skylden siger man fra flere tunger.
    Vi er trods alt en Cykel kommune. Eller er vi ?.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *