At skabe god reklame
photo-1479660095429-2cf4e1360472.jpg
SPONSORERET INDHOLD: Man kan skabe en god reklame på mange måder. Det er vigtigt at få folk til at huske det produkt eller virksomhed, som man ønsker at reklamerer for. Det handler altså om først at fange folks opmærksomhed, og herefter opretholde deres opmærksomhed med hjælp af informationer omkring produktet.

Så skal man skabe en interesse hos folk, så de får lyst til at skride til handling og købe det produkt, der reklameres for. Dette kan man gøre med f.eks. reklameartikler og reklamegaver, men også med forskellige reklamer i forskellige medier, hvor man på forskellige måder formår at få sin målgruppes opmærksomhed.

En god reklame
For at skabe en god reklame, er det vigtigt at fange folks opmærksomhed. Det kan man gøre på mange måder. I supermarkeder og tilbudsaviser ser man ofte gule skilte med priser, som man skal lægge ekstra mærke til, og det gør vi også. I TV reklamer ser man det ofte i form af jingles, altså korte og ørehængende sange, som folk vil huske og også forbinde med det, der reklameres for. For eksempel hvis man ser en reklame for et supermarkedet, med en fængende jingle, vil man automatisk tænke på lige præcis dette supermarkedet, når man skal ud og handle.

Det medie, man bruger til sine reklamer afhænger af den målgruppe, man ønsker at ramme. Ønsker man at ramme en ældre generation kan man eventuelt reklamere i aviser, eftersom størstedelen af dem, som læser aviser, er ældre. Ønsker man derimod at ramme et yngre publikum kan man gøre brug af diverse sociale medier.

Fordele ved reklameartikler
Reklameartikler er et produkt såsom kuglepenne eller trøjer, som markedsfører et produkt, en virksomhed osv. Produktet vil så, i de fleste tilfælde, have et logo, som repræsentere det, som produktet skal reklamere for. Når folk enten køber eller får udleveret en reklameartikel, og bruger det, vil de automatisk tænke på det, der bliver reklameret for, hver gang de bruger reklameartiklen.

Reklameartikler som reklamegaver
Reklamegaver er en reklameartikel, som bliver givet gratis med når man f.eks. køber noget hos virksomheden. Det gør man for at brande sit eget produkt eller virksomhed, og få folk til at forbinde det med noget godt og en positiv oplevelse. Det vil så gøre, at der er større chance for, at folk vælger at købe virksomhedens produkter igen. Det kan også ses, når man f.eks. køber noget over internettet. Her kan de have lagt en slikkepind eller en lille slikpose med i pakken, for at forbinde virksomheden med noget positivt, også selvom du måske ikke kunne lide det egentlige produkt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *