God infrastrukturplan for Ballerup
Debat Mange Ballerup-borgere kender til det.

At sidde i kø i bil eller bus til og fra arbejde. Forsinkede tog eller deciderede aflyste afgange. Trafikstøj, der har bidt sig fast.

Vi står med andre ord med en udfordring, når det kommer til infrastrukturen og trafikken i Ballerup og resten af hovedstadsområdet.

På mange måder bunder udfordringen i, at hovedstadsområdet har haft vokseværk i mange år.

Flere og flere arbejder i vores område. Flere flytter til og bosætter sig. Det skaber et pres på vores (motor)veje og for vores kollektive trafik. Men antallet af veje, toge, busser og cykelstier har ikke udviklet sig i samme grad.

Det problem skal vi forsøge at løse politisk, og nu er der taget et stort skridt i den rigtige retning.
Regeringen har således præsenteret sit udspil til en ny infrastrukturplan for hele Danmark.

Det er en stor plan, der beløber sig til 160 milliarder kroner, og jeg er glad for, at der er medtaget nogle af de ønsker, som jeg har haft på vegne af vores lokalområde.

Der lægges op til at etablere en hurtigbuslinje – også kendt som en BRT-bus – der kan køre langs Ring 4. At automatisere S-togene, så der er mange flere afgange. Og så ikke mindst udvide Ring 4 fra Ballerup til Hillerødmotorvejen og forlænge Frederikssundmotrorvejen fra Tværvej til Frederikssund. Samtidig er planen, at der skal igangsættes initiativer, der skal reduceres støjen for dem, der bor tæt ved de store veje og motorveje.

Og hvor er klimaet så henne i den plan, er der måske nogle, der spørger sig selv?

Det er der heldigvis blevet tænkt på. Vores udspil til en ny infrastrukturplan er C02-neutral, ligesom udspillet også afsætter planer til at udbygge cykelstier.

Nu venter der forhandlinger med Folketingets andre partier. Jeg er fortrøstningsfuld. For jeg mener, at vores udspil på mange måde tackler problemerne med trængsel og tidsspild, som trafikanter i vores lokalområde tit udfordres af.

3 kommentarer om “God infrastrukturplan for Ballerup”

  1. Poul E. Pedersen siger:

    Og hvor er Ballerup så henne i denne store plan for hele landet. ??
    Hvor vi fremmer til-og frakørsel til arbejdspladserne ved at formindske vejbanerne fra to spor til et.

    Og nedlægge parkeringspladser så besøgende køre rundt og rundt på udkik efter en parkeringsplads, og således er med til at forøge trafikken i kommunen.

    Så igen: Hvad er Ballerups plan for bedre kørsels-og parkeringsforhold i kommunen. ??

  2. Martin Jensen siger:

    En infrastrukturplan der er C02-neutral,
    fine ord uden realiteter og forståelse .
    Co2 udledningen fortsætter med at stige voldsomt
    Med den store bygge aktivitet i landet og ja i Ballerup
    kan man spørge sig selv hvordan det kan være co2 neutralt .
    Det må Sand Kjær forklare nærmere .
    Desværre går A den forkerte vej

    At automatisere S togene er noget vi har hørt før .
    Der bliver ikke nogen automatisering på S Banen
    imponerende at forestille sig det set i lyset af at hele anlægget er
    nedslidt og ikke tidsvarende som det er nu .
    Men måske Sand Kjær kan fortælle hvornår S Banen er klar som føre løs .

    Jeg er ikke imponeret over deres planer .

  3. Jesper siger:

    Hej
    Et lille forslag.
    Kæmp for at sænke farte på motorvejen rundt om Ballerup og på de store indfaldsveje – som de gør i tyskland 🙂 Så har vi mindre støjforurening i kommunen 😀

    Jesper

Skriv et svar til Jesper Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *